Benodigde transportdocumenten sinds de Brexit

Sinds 1 januari 2021 start uw goederenvervoer van en naar het Verenigd Koninkrijk (VK) altijd met een aangifte bij de Douane. Op die dag is het VK (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland) uit de Europese Unie (EU) getreden en is er géén vrij verkeer van goederen meer mogelijk. Wat heeft u nodig?

Correcte handelsfactuur

Uw handelsfactuur moet sinds 1 januari 2021 aan de zending toegevoegd worden en de juiste informatie bevatten voor een correcte in-of uitvoeraangifte. 

De vereiste informatie op de originele handelsfactuur bestaat uit:

1 Naam en adres afzender

2 Waarde en valuta van goederen

3 Naam en adres geadresseerde

4 Land van oorsprong

5 Datum van verzending

6 Aantal en soort verpakking

7 Goederencodes (HS)

8 Incoterms

8 Productbeschrijving

10 EORI-nummer van u (aan te vragen bij de Belastingdienst)

11 EORI-nummer van de ontvanger

12 Bruto-en nettogewicht

13 BTW-nummer

Export-en importdocument vereist

Voor het transport van uw goederen van de EU naar het VK moet een export- en importdocument aanwezig zijn. Wanneer één van deze documenten niet aanwezig is, mag Van den Haak TransMission de goederen niet vervoeren. 

De verantwoordelijkheid voor importdocumentatie, btw en invoerrechten ligt altijd bij de klant. Van den Haak Transmission is nooit verantwoordelijk en kan klanten niets garanderen met betrekking tot douaneformaliteiten.